torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton


God Morgon allihopa! Ser ut att bli en riktig toppendag med strålande sol idag. Härligt.
Sitter med en tekopp och surfar runt lite medans Julia sover och Emil är på dagis. Wilma sitter och kollar på barnprogram. Gick bra på sjukhuset igår, Wilma var jätteduktig när doktorn skulle kolla hennes ögon. Hon ser superdåligt på sitt högra öga, såg inte en enda bokstav på tavlan, men det hade inget med hennes knöl att göra iallafall. Hon har en inkapslad vagel som så småningom kommer att försvinna, men det kunde ta ganska lång tid. Den dåliga synen beror på en liten skelning som hon har, en skelning som är såpass liten så den inte ens märks. Eller iallafall så är den väldigt svår att se. Så nu är det lappträning för henne som gäller för att träna upp sitt "dåliga" öga igen. Kommer säkert inte att vara det roligaste för henne eftersom hon ser såpass dåligt på ögat som ska tränas, men det är bara vara duktig och använda lappen så att hennes syn förhoppningsvis blir bättre. Efter sjukhusbesöket så gick vi på stan och lunchade och åt glass, sen fick hon välja sig en klänning. Självklart blev det en rosa. :-) Jag tänkte i min dumma enfald att jag skulle hitta lite kläder till mig själv också, men med en liten Wilma med mig så fick jag lov att överge den planen, jag har inte ro att titta på kläder samtidigt som jag ska kolla efter henne och se så hon inte försvinner iväg rätt vad det är, råkar välta en skyltdocka eller vad det nu kan vara. Jag älskar att shoppa själv, och då menar jag helt själv utan någon att ta hänsyn till, det tråkiga är bara när man ska fika eller luncha själv, det är ingen höjdare.
Idag har jag och Johan varit förlovade i 6 år, helt otroligt så fort tiden går och snacka om att livet har förändrats på dessa 6 år. Skulle vara kul att få en liten inblick och se hur livet kommer att se ut på 6 år till. Då är Wilma 10, Emil 6 och Julia 5. Men vad gör jag själv om 6 år?
Nåja den som lever får se. Ikväll blir det iallafall grillat till middag, jag längtar. Sen ska vi iväg och grilla några korvar i lappur. Nu måste jag fixa till mig lite för jag och småtjejerna ska iväg och handla innan vi hämtar hem Emil från dagis.

Inga kommentarer: