fredag 3 april 2009

Läkarbesök


Den obligatoriska fredagsbilden på en bukett tulpaner, dock inte helgens bukett för den har inte inhandlats ännu. Lite upplyftande iallafall i dessa sjukdomstider. :-)

Har precis pratat med bvc och har fått en läkartid till lillan. Hon är inne på fjärde dagen med feber och jobbig rosslande hosta så nu ska det kollas upp. Bricanylen verkar inte heller hjälpa så det kan ju hända att hon behöver nåt annat. Wilma verkar annars bättre idag men hon ligger fortfarande mest i soffan och tittar på barnprogram, men magkramperna verkar iallafall ha upphört och det är ju skönt.
Ikväll blir det pasta al forno till middag och en ny wallanderfilm när barnen somnat för kvällen. Hoppas att barnen är piggare i helgen så vi kan hitta på nåt, börjar verkligen vara less på att vara hemma nu och jag tror även våra små skulle uppskatta lite miljöombyte.
Vi har förresten börjat titta på utlandsresor, till hösten bär det mest troligt av. Vi har inte bestämt vart någonstans vi ska åka än men det lutar nog åt Grekland. Vi ska åka med några vänner och deras barn så det kommer säkert bli riktigt skoj, och kul för barnen med jämnåriga kompisar att leka med. Själv hade jag gärna åkt snart, i maj kanske, men dom resorna börjar tyvärr vara ganska slutsålda. Nu ska jag göra olivmuffins, hittade ett recept i en "allas-tidning" när jag var på gymmet för nåt tag sedan och tänkte jag skulle prova. Får uppdatera sen och berätta om dom gick att äta.

Inga kommentarer: