lördag 18 april 2009

Febervarm lilltjej


Bilden är lånad från polarn och pyret.

Vaknade runt ett inatt av Julia som låg i sin spjäla och smågnydde och bökade runt. Tog upp henne och kände att hon var riktigt varm, snorig och hostade en del. Stackars liten. Vi steg iallafall upp så hon fick en supp, näsdroppar och torr blöja, sen var hon glad en stund, jag ammade henne och la tillbaka henne i sängen. Sen var det 3 och 1/2 jobbiga timmar innan hon äntligen kom till ro igen och kunde somna. Sen upp igen strax efter sex, men nu verkar hon iallafall vara feberfri, eller hon har iallafall inte så mycket feber om hon ens har någon. Men det brukar ju komma tillbaka.
Hur helgen ser ut har jag ingen aning, men det blir iallafall inga stora utsvävningar när hon inte är riktigt kry. Igår var jag, Johan och Julia till stan och köpte lite nya kläder åt henne, bl a en ny windstopper, sockar, leggings, vårmössa och en supersöt tunika. Den önskade presenten till Wilma fick vi också med oss hem, precis likadan som kompisens så jag hoppas att hon kommer att bli nöjd. Nu har Emil kommit och satt sig i mitt knä och vill vara med, så det är lika bra jag avslutar, vi ska fixa en riktigt stor helgfrulle och väcka han som ligger nere i sängen och snarkar.
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: