måndag 1 juni 2009

Efter helgen

Sitter med Emil vid köksbordet, han leker med sin traktor och sitt flygplan och jag bloggar. Julia vilar en stund efter att nästan ha somnat sittande här för en stund sedan. Har varit en toppenhelg med fint väder och allt för mycket godsaker. Lördag var vi på treårskalas och fikade massa gott fika, sen åt vi skrovmål på MIX, sedan fortsatte vi svullandet med glass i lekparken innan vi åkte hem igen, så på kvällen så var jag och barnen bortbjudna på surströmming och Johan var iväg på herrmiddag. Sen avslutade jag kvällen med massor med lösviktsgodis framför robinsonfinalen. Men. Jag har iallafall sprungit både lördag och söndag. Fast det känns inte som det spelar så stor roll med tanke på kaloriintaget. Söndag var inte mycket bättre kan jag väl avslöja eftersom det var morsdag var vi iväg och grattade våra mammor där det bjöds på tårta x 2 plus våfflor med sylt och grädde. Och jag undrar varför jag har slutat gå ner i vikt?
Har nästan bestämt mig för att köra en cambridgekur för att tappa dom där sista jobbiga kilona och få tillbaka lite motivation, ska på möte imorgon och köpa hem en massa pulver, det blir säkert bra. Här kommer lite bilder från helgen iallafall.
Johan lånade hem en fyrhjuling som barnen har provkört lite i helgen. Wilma var superduktig, Emil hade lite för fullt upp med alla knappar och att titta på allt annat än vägen så han hade lite problem med att styra. Men övning ger färdighet.

Såhär glad var Emil när det var Wilmas tur att köra. Inte alls glad.


Men när det var hans tur så sken han som en liten solstråle.

Inga kommentarer: