fredag 12 juni 2009

Från Cambridge till rabarberpaj

Ja ungefär så ja. :-) Nu är det färdigsvamlat med äckliga drinkar. Har precis ätit en riktig flottlunch bestående av makaroner, köttbullar och prinskorv. Med ketchup såklart. Riktigt GI-rätt va ? ;-) Nej men jag kommer igång med det också. Snart.
Nu har vi lugna stunden som Wilma brukar säga, småbarnen sover och jag ska strax göra en rabarberpaj. Ska åka ut sen när Johan kommer hem och köpa lite kryddor som jag ska plantera i krukor att ha här ute, tycker nästan det är roligare med sånt man kan äta än blommor. Eller det är så, basilikan vi har på köksbänken vårdar jag ömt och vattnar så fort det behövs medans alla våra blommor nästan hunnit dö innan jag tänker på att eventuellt ge dom lite vatten. :-)
Nej nu ska jag snabba mig med pajen medans vi fortfarande har "lugna stunden".

Inga kommentarer: