torsdag 28 maj 2009

shopping imorrn

Efter mycket "om och men" så sover nu alla barnen. Emil och Julia har sällan några problem att somna, dom tycker det är skönt att lägga igen ögonen och få sova. Våran stora lilla Wilma däremot, hon vill absolut inte sova, hon vill komma upp 27 gånger och kramas och säga god natt eller så måste hon fråga något jätteviktigt, eller måste hämta något, eller...Men så har det å andra sidan alltid varit, ända sedan hon var liten har hon varit den som inte velat somna och haft väldigt svårt för att komma till ro. Alla är vi olika.
Har iallafall varit ute och sprungit ikväll, tyckte det gick riktigt lätt, kanske för att jag haft två stycken vilodagar på raken? Helt underbart iallafall.
Nu sitter Johan i soffan framför någon film och jag tänkte snart sminka av mig och lägga mig under täcket. Imorgon är det jag som lämnar Emil på dagis så då tänkte jag att jag och flickorna skulle stanna till på nåt fik efteråt och äta frulle ute istället. Blir även en stadssväng med min mor efter lunch, tänkte försöka hitta en bikini och ett par nya sandaler, såg flera fina från "din sko" som jag skulle kunna tänka mig.

Förresten fick vi svar på Emils blodprover idag och han har inte någon komjölksallergi. Skönt. Det betyder dock inte att han kan äta laktos, utan bara att han inte har utvecklat någon allergi mot det. Han är överkänslig och det kan växa bort med tiden, så vi hoppas att det kommer att göra det. Nej nu ska jag slita mig och inta sängläge istället. Sov sött!

Inga kommentarer: