måndag 15 juni 2009

Myser i regnet


Så var det kväll och hela familjen utom jag ligger och sussar. Regnet öser ner och jag sitter med min stora tekopp och bara är. Mysigt är bara förnamnet. Tråkigt att det aldrig blir någon sommar men jag älskar ju hösten så jag tycker ändå det är rätt ok när det regnar, speciellt såhär på kvällarna då man inte behöver åka ut någonstans. :-)
Vi har haft besök ikväll, vi har ätit äppelpaj med vaniljvisp, sett lite "Bondgården" och barnen har hoppat på studsmattan. Känns i halsen som att jag håller på att bli sjuk, jobbigt, fast det var rätt länge sedan nu så jag antar att det börjar vara min tur.
Kan iallafall tipsa om ett supergott te, ekologiskt grönt chai-te (Ett kryddigt, värmande te med nejlika, söt apelsin och en doft av Orienten. Så står det på friggs hemsida iallafall), drack det hos Karro första gången för nån vecka sedan och sen dess har det blivit varje dag, det luktar jul, tänker på glögg och pepparkakor när jag luktar på förpackningen. Supergott!
Nu ska jag kolla in tradera, var evigheter sedan sist, sen ska jag krypa i säng för hipps vipps vaknar man superförkyld imorgonbitti och då kan det iallafall vara bra att vara utsövd.
Sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det för johan? Kör han cambridge än?

Mitt i mitt liv sa...

Det går bra för Johan, han kör inte cambridge längre. Vem undrar ? :-)