tisdag 30 juni 2009

Rea-shopping


Så var det tisdag och värmen fortsätter att hålla i sig. Jag klagar absolut inte, det är helt underbart faktiskt. Blir däremot dåligt med bloggande för tiden räcker ju inte riktigt till när man mest är ute och solar, badar och fixar. Igår var däremot en lite svalare dag så då drog vi till stan och gjorde lite rea-fynd till barnen, kollade även på lite utemöbler men bestämde oss för att avvakta lite och fundera. Jag är lite sugen på en vit grupp i trä men samtidigt är trä väldigt fint och jag kan inte bestämma mig riktigt för vilket jag tycker är finast. Blev även två vinbärsbuskar och en stäppsalvia som jag nu har planterat och satt i kruka på bron (ja salvian alltså, inte vinbärsbuskarna;-)), blev superfint. Wilma är iväg på en liten minisemester med farmor och farfar och kusin Emma så hon har sovit borta i stuga inatt och kommer hem nån gång i eftermiddag. Det märks stor skillnad när en är borta, Emil är rastlös och går efter mig mest hela tiden och sen är ljudnivån såklart betydligt lägre när han inte har någon att springa och busa med. Nu ska jag ge Julia lite banan och sen ska vi gå ut en stund. Finns risk för att det blir ett bad eller två idag. Trevlig tisdag på er!

Inga kommentarer: