torsdag 18 juni 2009

Torsdag


Nu har vi stigit upp och börjat fixa med alla morgonsysslorna, barnen sitter och frullar och jag sitter med min frukost, en smoothie blev det idag. Emil ska på förskolan idag och jag och Wilma ska ta och hitta på nåt, om jag orkar, känns rätt ok såhär på morgonen när man väl tagit sig upp ur sängen, men snacka om sliten jag kände mig igår,var helt knäckt sen vi kom hem från piteå och ville helst bara ligga och sova. När barnen somnat igår så la vi oss i sängen och såg nya Wallanderfilmen, sen var det bara att somna, det är verkligen en höjdare med tv i sovrummet.

Gick jättebra på Wilmas återbesök på ögon. Sist vi var där så såg hon inte en enda bokstav på tavlan med sitt högra öga, inte ens när man flyttade fram stolen en bra bit. Igår såg hon fyra, eller om det till och med var 5 rader, minns inte riktigt. Hur som helst så är det en STOR skillnad så det var verkligen jättekul att lappträningen har gett så bra resultat så fort. Nu skulle hon få dra ner på lappträningen till endast 6 timmar per dag istället för hela dagar, så härligt och speciellt nu när det är sommar och det blir varmt och klibbigt med lapp för ögat.

Nu är Wilma här och drar i mig, hon vill tydligen ha kläder på sig idag :-)

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Hej!
Jo, jag fyndade några muggar och glasunderlägg på partyt igår. :-)

Vad bra att det går framåt med Wilmas syn!

Det blir frukostdejt här hemma hos oss nästa vecka, på onsdag kl 9. Hoppas att ni kan komma!

Mitt i mitt liv sa...

Ja det är verkligen toppen att det går åt rätt håll, hon såg ju verkligen ingenting från början. Kul med frukostdejt, Wilma och Emil har sin sista dagisvecka nästa vecka men jag och Julia kommer gärna :-)