måndag 8 juni 2009

Marimekko


Igår var en lite halvseg dag, man kan nog säga att jag led mig igenom hela dagen, hungrig och bitter då det enda jag kunde tänka på var dom äckliga drinkarna och allt gott som jag inte fick äta. Kände mig lite som en knarkare på avvänjning. Vi drog till storheden och handlade lite och fikade (drack te) på trend. Var in på cervera och fyndade ett fyrpack marimekko plastglas som var nedsatta med hela 80 kr, man kan aldrig få för många plastglas när man har småbarn.
Dom hade även den fina dualit-brödrosten som jag vill ha, den var också nedsatt men den är nog så dyr ändå så det blev ingen den här gången iallafall.
Idag känns som en bättre dag, känns inte fullt lika bittert med drinkarna idag faktiskt :-)
Emil har dock blivit sjuk så han är hemma med mig, jättetrist eftersom dom skulle iväg och åka tåg med dagis idag, han hade förmodligen tyckt att det var jättespännande men nu gick ju inte det. Idag ska jag fixa iordning några tårtor och fixa med en present till Johan som fyller år imorgon. Nu ska jag lägga Emil så han får vila en stund, han steg upp 04.15 imorse så han är en rätt så trött och grinig kille just nu.

Inga kommentarer: