måndag 5 januari 2009

Träning och chokladbegär

Karro ringde för en stund sedan. Jag ska infinna mig på gymmet klockan 8.30 imorgon för träning med henne. Usch vad det känns jobbigt det här. Tur att hon också skaffade sig ett kort annars skulle nog min gymkarriär redan vara över. Jag är i en riktig svacka just nu skulle man kunna säga.
Johan gjorde mig djupt olycklig idag. Det här hände i bilen påväg hem från OK Q8

Johan kommer tillbaka till bilen där jag och barnen sitter och väntar, och jag frågar vad han har köpt.
Johan: "Candy" (ja han säger så för att inte avslöja sig för barnen)
Jenny: Åååååhhhh
Johan: 2 askar
Jenny: ÅÅÅhhhh, köpte du dom gula?
Johan: Japp.

Här åker jag alltså hem i godan ro och i tron att han just köpt 2 (TVÅ) paradis-askar med choklad. Väl hemma när chokladbegäret satt in så går jag och ska hämta mitt älskade godis. Vad tror ni jag hittar ? Inte tusan var det två paradis-askar inte. Två stycken zoo-askar. Två små futtiga jäkla godisaskar med zoo-godisar som det var tänkt att barnen skulle få såklart.
Varför?
Vi får väl säga att det här är första dagen på resten av mitt fantastiskt nyttiga liv då. Kul jul.

Inga kommentarer: