söndag 4 januari 2009

180 cm / 4 personer = 45 cm per person

Har just lagt en liten sessa i hennes spjäla och sitter och hoppas och önskar att hon ska sova gott inatt. Sista tiden har hon mest legat och korvat sig och varit obekväm på nätterna, inget har liksom varit riktigt bra. Och på detta så har storasyster varit vaken en del och slutligen somnat mellan oss hon också. Blir rätt trångt med fyra stycken i sängen kan jag meddela så det har inte blivit någon vidare nattsömn som ni kanske förstår. Men det ska väl vända nån gång! :-)
Idag har vi mest såsat runt här hemma i pyjamasen och inte gjort mycket alls, men det är hemskt skönt det också ibland. Mycket bråkande är det mellan Wilma och Emil bara, och jag inbillar mig att dom blivit snäppet värre under julledigheten. Man blir verkligen smått galen på dom ibland och jag känner mig som världens tjatigaste och suraste mamma vissa stunder när dom inte gör annat än är på varann och ska jäklas. Men mellan bråken så leker dom riktigt bra tillsammans. Men så är det ju med syskon.
Trettondagsafton imorgon och vi har faktiskt inga stora planer, jag ska laga nån god middagsmat och sen blir det nog bara en film och nåt gott i soffan. Nu ska jag hoppa i säng och hålla tummarna för att Julia tror sig sova i sin egen säng iallafall halva natten. Det vore otrooooligt skönt att få några timmar med mer än 45 cm tillgodo att sova på.
Natti Natti!

Inga kommentarer: