torsdag 8 januari 2009

Strömavbrott och krasslig Wilma

Runt 06.15 så vaknade vi till ett kolsvart hus. Strömmen hade farit och det var -26 grader kallt ute så då var det minsann bara upp och elda och tända en massa stearinljus. Wilma var superdupermegagnällig och det visade sig att hon hade lite feber så hon fick vara hemma från dagis idag. Julia skrällde rejält och sov ända till klockan 10.00 så jag och Wilma spenderade morgonen i soffan med russin, alfons och ficklampan. Runt tolvtiden kom strömmen tillbaka, äntligen, det är verkligen inte mysigt längre än max 1 timme utan ström.
Sen har dagen rullat på, har bakat en riktigt god (vad jag tror iallafall) chokladtårta som ska ätas till let´s dance imorgon. Så kul att det äntligen börjar om igen, jag älskar let´s dance. Wilma hade lite feber nu när hon gick och la sig också, hoppas det inte blir nån febertopp inatt bara.
Nu ska jag göra mig en smörgås och koka lite te, sen soffan!

Inga kommentarer: