torsdag 29 januari 2009

Krassligt värre

Usch jag känner mig som en stor rishög idag. Ont i halsen, fryser och har ont i kroppen. Men ingen feber än iallafall. Båda barnen är hemma från dagis resten av veckan nu för idag var det Wilmas tur att ha lite feber. Emil verkar kry idag dock. Eller egentligen verkar dom rätt krya båda två, dom busar och lever rövare och jag hade aldrig gissat att Wilma hade feber om det inte var för att hon LÅG en stund i soffan på morgon. Hon ligger aldrig i soffan såvida hon inte är sjuk. Jag tror hon har nån lite fobi för att lägga sig eftersom det är lättare att somna då.
Nåväl. Ska iaf åka till frissan med Emil lite senare. Hoppas, hoppas, hoppas att han tror sig sitta i stolen en stund så han hinner bli klippt. Har laddat med tablettaskar, russin, böcker leksaker och sånt som kan tänkas distrahera en liten Bus-Emil. Nu måste jag försöka ta mig samman och klä på barnen så vi inte går i pyjamas hela dagen.

Inga kommentarer: