onsdag 14 januari 2009

Bricanyl, storhandling och soft tv-kväll

Sitter med en stor kopp varm choklad bredvid mig och surfar runt lite medans barnen sover. Wilma fick följa med mormor hem idag efter att hon varit här och barnvaktat under tiden då jag var med Julia hos doktorn. Storasyskonen smittade såklart lillan med deras jobbiga hosta så nu har vi varit förbi doktorn en sväng och fått bricanyl utskrivet eftersom hon hade så mycket slem i luftrören. Usch vad det borde vara förbjudet att vara sjuk när man är så liten.
Snart när Emil vaknar så ska han få sig en dusch och sen blir det att klura ut nåt gott vi kan äta till middag, blir nog ingen lätt match för det är rätt så utplockat i både kyl och frys. Får bli storhandling ikväll innan vi hämtar hem Wilma. Ikväll när barnen somnat blir det soffan och "Made in Sweden" på tvn. Tänk den som hade lika vita tänder som Andreas!

4 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Hej! Tack för alla namnförslag. Ja, visst är det betydligt svårare med pojknamn? Och jag är ju som lur på att det är en till liten kille där inne i magen. Nelly och Meja tycker jag är fina namn. Vi har även funderat lite på Freja. Pojknamn är ju som sagt svårare... Alex gillar jag, men då heter ju Freddes bror Alexander och kallas bara för Alex så det känns lite fel. Ja, vi får väl fortsätta fundera... Det ger sig väl den dagen bebisen väl kommer.

Hoppas ni kryar på er från alla förkylningar!!

Anonym sa...

Hoppas lillan kryar på sig! Jag ser också Made in Sweden, rätt kul ändå. Vi hörs/ses!

stort o smått sa...

Hej!
Du har fått en Award i min blogg.

Mitt i mitt liv sa...

alltålitetill: Det är verkligen jättesvårt med namn. Dessutom tycker jag man ändrar sig hela tiden :-D Freja var ju fint!

Ida: Ja nog ska hon väl krya på sig så småningom hoppas jag :-) Javisst var "Made i Sweden" rätt kul! Bagges hus gick ju inte av för hackor!

Stort o smått: Va kul, då måste jag genast kika :-)