måndag 12 januari 2009

Barcelona


Äntligen! Den 26e februari åker jag, Johan och Julia på en weekend till Barcelona. Ska bli helt otroligt kul att åka iväg ett par dagar för en massa shopping, god mat och sevärdheter. Wilma och Emil ska få bo hos farmor och farfar dom två första dagarna då vi är borta och dom två andra hos mormor och morfar. Så nu måste man se över vårgarderoben, fixa nytt pass till mig och ett till Julia, och läsa på lite så vi vet vad vi inte får missa. Nån som har ett superbra Barcelona-tips kanske?

Bilden är lånad från ving.se

4 kommentarer:

Alicias mamma sa...

Åhhhhh!!! Barcelona är HELT UNDERBART!!!! Fast vi bodde typ en timma utanför, men andra veckan vi var där så åkte vi in till Barcelona varje dag. SÅ mycket att se, SÅ mycket att göra och för att inte tala om shoppingen!
Ett måste är ju såklart La Sagrada Familia, Park Guell och alla andra Gaudis verk!

Åh, nu måste jag tjata lite på min käre sambo att vi ska åka dit snart igen:-)

Mitt i mitt liv sa...

Förstår att det finns en hel del att se och göra i Barcelona :-) Vi blir ju bara där ett par dagar så det gäller att vara lite effektiva så man hinner med så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Men man hinner det man hinner. Ska bli otrooooligt kul iallafall, var ju ett tag sedan man var iväg någonstans nu :-) Har ni några resplaner för 2009 ?

Alicias mamma sa...

Näpp, inte det. Vi är ganska så jätte dåliga på att lämna bort Alicia, och vi hade inte tänkt åka utomlands med henne riktigt än. Så några utomlandsresor lär det inte bli....Sen så är det ju en HEL del som vi vill göra med huset.

Men La sagrada familia måste ni bara se, grymt mäktig:-)

Mitt i mitt liv sa...

Ja "La Sagrada Familia" ska vi absolut inte missa, det är ju nästan ett måste när man nu ändå åker dit! :-) Jag skulle jättegärna åka på någon solsemester hela familjen, men Julia är ju nog så liten för sånt ännu. Men hon växer ju så det hinns väl med. Vad är det ni ska fixa med huset förresten? Det är så kul att renovera och fixa till, fast här hemma börjar jag vara rätt trött på sånt faktiskt. Känns som vi nästan alltid har haft nåt litet projekt på gång. Men nu är det lugnt på den fronten för ett tag iallafall.