onsdag 31 oktober 2007

Första tanden och en blå tånagel


Dagisdag för Wilma idag så jag har mest bara slappat här hemma. Skulle luncha med Jeanette klockan 11 så när jag låg i soffan och plötsligt insåg att klockan var halv 11 så blev det brådis och då jag rusar upp ur soffan så sparkar jag foten rätt i soffbordet. AAAAJ! Så nu har jag fått en alldeles blå och ful tånagel, den första någonsin faktiskt.
Sen blev det lunch och det var trevligt som vanligt och man märker hur småkillarna börjar vara mer och mer intresserade av varann.
Efter lunchen hämtade jag klänningen jag beställt från H&M och sen hämtade jag Wilma från dagis. Nu ligger gumman och sover och Emil snurrar omkring på golvet.
Och förresten så har lilleman fått sin allra första tand! Igår var Karro, Elin och Ida här på lunch och när vi sitter vid köksbordet och Emil håller på och äter på mina fingrar så får jag känna en vass liten pyttetand i munnen. Man kan väl inte bli nåt man redan är men jag slår vad om att han kommer att vara en bedårande liten unge när dom där smågaddarna börjar komma fram ordentligt.
Nu ska jag prova klänningen och sen göra ett städryck, det är bullsmulor i soffan, ett helt sandtag på golven och leksaker överallt. Man är aldrig sysslolös den saken är klar!
Kortet på Emil och Elin är från igår på emils förstatanddag :-)

2 kommentarer:

en brunetts bravader sa...

men alltså vad vi har snygga barn! du håller me va? ;)

Mitt i mitt liv sa...

Jag kan ju inte annat göra! :-) Snyggast!