tisdag 2 oktober 2007

Bullbak och getingstick


Ingen dagisdag för Wilma idag så vi har passat på att baka hallongrottor (Wilmas favvo) och nu ikväll har vi bakat kanelbullar.
Grymt duktig bagerska är hon. "Det är så kuuul att dega" säger hon. :-)
Emil hade en mindre kul dag idag däremot. Han satt i babysittern och började plöstligt gråta så jag tog upp honom och tänkte att han nog borde vara hungrig. Ammande honom och när han var klar så skulle jag fixa till tröjan hans då jag får se hur han är alldeles röd och svullen på magen. Fick syn på nåt svart som jag plockade bort och insåg då att det var en GADD. Av me brallorna och då trillar det ut en död geting!
Stackars mammas lillälskling säger jag bara! Han verkade dock inte påverkad på nåt sätt men för säkerhets skull ringde jag bvc som tyckte vi skulle komma förbi så dom fick titta på honom. Sägs ju också att om man skulle vara allergisk så visar det sig inte förrän vid 2a bettet.
Nu ligger han i sängen och sussar med ett stort inplastat plåster dränkt me alsolsprit på magen. JÄVLA GETINGAR!

3 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Men stackars liten!!! :-( Det som gör så ont att bli stucken av en geting... Skönt att han inte verkar lida så mycket av det i alla fall.

MammasBönor sa...

Huvva då!
Pussa Emil från oss!
Vad duktig Wilma är på att baka, vi har bakat brytbröd till "mellis" här hemma, sååå gott!
kram

Mitt i mitt liv sa...

Joo han är en liten stackare minsann! :-( Brytbröd? Lägg ut receptet hörrö :-D