måndag 29 oktober 2007

Trevligt trots allt

Är precis hemkommen från BVC, har fått nåt slags spray som ska sprayas i näsan som ska hjälpa till att vidga mjölkgångarna. Vaknade alltså febrig och hängig på lördagmorgonen, hade fått nån mildare variant av mjölkstockning i ena bröstet. Ja det ska ju vara så himla typiskt då man för en gång skull ska göra nåt riktigt skoj! Tog 2 alvedon och bestämde oss iallafall för att åka. Började känna mig betydligt fräschare ett långt tag senare så dagen blev iallafall en toppendag med mycket shopping och god mat.
Hittade massor med kläder och den här gången så gick jag inte ens förbi barnavdelningen, så det blev inte 5 påsar kläder till barnen och ett par sockar till mig själv, det brukar annars inte vara så ovanligt att det blir så. :-)
Käkade supersmarrig middag på St. Lawrence Steakhouse, dom lär ha grymma ribs men dom var dessvärre slut för kvällen, istället blev det oxfilémedaljonger på spett och det var då minsann inte dåligt det heller.
Emil fick också följa med på stan och han skötte sig exemplariskt. Kanske för att han fick följa med pappa och farbror magnus och kika på bilar medans mamma och linda shoppade? :-)
Så efter middagen så slocknade vi på våra hotellrum och söndagmorgon avslutade vi hotellvistelsen med godaste hotellfrullen. Plättar, ägg, bacon, juice, gravlaxmackor..jag tror jag äter än!
Wilma som sov hos mormor och morfar medans vi var borta blev inte alls så glad då vi kom och skulle hämta henne. "Kom inte och taaaa mig" skrek hon.
Hon gick dock med på att följa med hem då hon fick höra att det låg ett paket och väntade på henne. Slutet gott, allt gott, förrutom ett stockat bröst!

3 kommentarer:

MammasBönor sa...

Låter tråkigt med bröstet...jag använde en så flaska per dag med Cornelia:-) svindyra men jag fick mina gratis, hann anända 11 flaskor innan jag slutade amma & fick bort mjölkstockningen:-)
Sköt om er!
Kram

Mitt i mitt liv sa...

Det är bättre idag faktiskt :-) Men en flaska per DAG ? Du måste ju ha ammat utav bara fan *haha* Fick också min gratis, hon sa "vi brukar göra så när det blir såhär" haha, tur det är nån som tycker synd om en :-D Upptäckte en tand på Emil idag, nu äre snart färdigammat för den grabben det vill jag lova!

Allt å lite till sa...

Men huuvva, din stackare... :-( Hoppas det har blivit bättre nu!