fredag 26 oktober 2007

En egen stund



Tvätten snurrar i maskinen, ungarna sover, Johan sitter framför tvn, och jag sitter här framför datorn med en kopp te. Jag njuter verkligen av den här stunden på dagen då jag bara får sitta här i vårt kontor alldeles ensam och läsa favoritbloggarna och surfa inredning, mat, och annat kul i lugn och ro.

Idag har jag och barnen varit och grattat Jossan som fyller år imorgon. Sötast som hon är så bjöd hon en stackars bantare på fruktsallad och te, grymt smarrigt och mitt samvetet fortsätter att vara gott. Vågen visade dessutom på viktminskning idag igen så nu är det -4 kg. Igår fick jag på mig ett par jeans som jag inte kunnat ha på huvvans länge, det är då man känner att motivationen återfinner sig, så himla kul. Fick också med mig hem ett recept på oreganokyckling som blev kvällens middag. SÅ gott och SÅ enkelt! Lägger ut receptet lite senare.

Annars så har det inte hänt så mkt idag, Jag och Wilma stekte hamburgare till lunch och hon åt upp nästan en hel 90 grams. Rekord! Man kan ju säga som så, jag hade varit otroligt impad om hon hade ätit halva. Men hon var väl hemskt hungrig bara :-D

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen packa väskorna för morgondagen. Trevlig helg på er!

1 kommentar:

MammasBönor sa...

Vad duktig du är som äer så bra, och viktminskning, KUL!!!!För dig.
Vad händer idag då?KAllt ute....