måndag 31 mars 2008

Vårlängtan




Jag har verkligen inga gröna fingrar men varje år när det börjar närma sig vår så får jag sån enorm lust att fixa, plantera och göra fint med blommor. Förmodligen för att man är så trött på vintern och att allt är så grått, kallt och färglöst. Idag blev det en sväng till lule, jag, barnen och mormorn. Kom hem 2 pelargoner rikare + en flaska såpbubblor och lite mat från maxi.
Nu står dom i vardagsrummet och är så söta så det känns som att jag skulle kunna fylla varenda fönster i huset med rosa pelargoner.
Nu ska det lagas middag, barnen är inte direkt på topphumör så mer bloggning än såhär blev det inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också handlat vårfina blommor på blomsterlandet! Det blir så fint hemma :) Ses i morgon /Ida

Mitt i mitt liv sa...

Vad har du köpt för fina blommor? :-) Vi kanske skulle ta en blomshopparsväng nån dag ? :-)

Anonym sa...

Det blev engelska pelargoner och så lite blandade snittblommor. Ska köpa mårbacka sen också tror jag! Ja självklart kan vi dra en blomstersväng, snart så kanske penseérna kommer :D

Mitt i mitt liv sa...

It´s a date! :-) Ska googla engelska pelargoner och se hur dom ser ut, jag och blommor alltså, jag har ingen koll, men fina är dom!