torsdag 27 mars 2008

Fortfarande krassligt

Blev sunderbyn tur och retur igår för jag och Wilma. Var på läkarstation med båda barnen i tisdags eftersom Wilma hostade tills hon kräktes och hade hög feber som inte ville gå ner, och för att Emil också varit febrig i flera dagar och hade en hosta som lät fruktansvärd och andningen lät precis som då han hade luftrörsinflammation.
Doktorn hittade inget märkvärdigt på Emil förrutom att han kanske var lite lite röd i ena örat. Misstänkt öroninflammation så han fick iallafall penicillin. Jag är dock väldigt övertygad om att skitdoktorn bara gissar och att det visst är nåt på lungorna. Men vilket som så har han ju fått medicin nu. På Wilma hittade han ingenting och tyckte bara vi skulle fara hem och vänta på att det skulle gå över. 39-40 grader i feber var ju ingen fara, började det krypa upp mot 41 så kunde man ju vara lite rädd för feberkramper bara. Bad att dom skulle ta en crp vilket han ifrågasatte och undrade vad jag trodde man skulle se på det!? Men ok då visst kunde dom göra det om vi nu ville det. Crpt låg på 132 och då tycker han fortfarande att vi kan åka hem och komma tillbaka 2 dagar senare och kolla om det blivit nån förändring. Så igår blev det alltså sunderbyn där dom konstaterade att hon hade lunginflammation och att hennes crp låg på 160. Undrar vad det stigit till om vi väntat ännu en dag och åkt på cykelverkstan här på byn?
Jag hoppas att vi aldrig mer behöver träffa den där nonchalanta jäkeln till läkare igen. Mina barn ska då aldrig mer få göra det!
Idag är det dock bättre med Wilma, hon är betydligt piggare (omän fortfarande väldigt spak och hängig) efter att ha hunnit få i sig 3 vändor med penicillin.
På 2,5 timmar kommer mormor och morbror hit och ska vara med barnen då jag och Johan ska iväg på ultraljud. Ska bli hemskt spännande att se vad som döljer sig i magen! :-)
Ha det gott!

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Ja, tänk att det aldrig går att lita på läkarna här på byn. Usch, fy och blä för dom! Skönt att Wilma är aningens piggare idag.
nu är man ju nyfiken på att höra hur det gick på ultraljudet??? :-)

Guldkorn i min vardag! sa...

Ja det är då för eländigt vilken jäkla doktor, ska träffa chefen för vårdcentralen den 8/4 då ska hon banne mig få höra vilka jäkla värdelösa inkompetenta doktorer som jobbar här i Älvsbyn.
Förkylningen som går är seg, själv har jag börjat om å hosta i natt fy fy.
Hoppas det gick bra på ultraljudet och att ni såg nåt..
Kram Svärmora