onsdag 19 mars 2008

Vill så mycket, men ändå inte

Emil hojtade från spjälan 04.45 imorse så det var bara upp och byta bajsig blöja och värma en vällingflaska. Trodde aldrig att han skulle somna om men det gjorde han. Själv låg jag klarvaken av nån lustig anledning. Strax före 6 vaknade Wilma så då smög vi upp och fixade frulle och såg barnprogram.
Nu vilar Emil en stund och Wilma är på förskolan. Jag har precis ätit lunch och nu ska jag strax städa, städa, städa så vi får det lite påskfint här hemma.
Har börjat fundera på jobbiga saker som målning av vägg, tak och fönster i Wilmas rum, sätta in en garderob i hallen så vi får bort jackkaoset, måla timmerväggen i vardagsrummet, övertala johan att sätta in Wilmas nya dörr (vi har den hemma, den måste bara kapas en cm eller två och det blir som aldrig gjort), fixa det sista till trappen, måla taket i badrummet, helrenovera toan uppe, osv, osv.
Sen är det ju snart sommar och då drömmer jag lite om ett trädgårdsland med morötter och jordgubbar, ett växthus, ny bro, ny ytterdörr, staket mot älven. Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst tror jag. Och samtidigt vill jag verkligen inte leva i renoveringskaos och vill egentligen bara att vi ska hitta på roliga saker tillsammans istället för att fixa och renovera en massa.
Men nu var det iallafall städa jag skulle göra!

1 kommentar:

Guldkorn i min vardag! sa...

Hallå där bruden!
Staket mot älven prio 1!!!
Så ni kan ha en lugnare sommar.
Kram Ulla-Bella