torsdag 20 mars 2008

Skärtorsdag


Jisses säger jag bara! Min aptit har verkligen börjat övergå till det normala. 2 äggmackor och lika många ostmackor till frulle på morgon och jag tänker redan på vad jag ska stoppa i munnen härnäst. Nu börjar jag känna igen mig!

Skärtorsdag idag och Wilma är på förskolan och Emil sitter i vardagsrummet och läser (river sönder) mina inredningstidningar.
Idag blir det lugna gatan, iallafall medans jag har ett barn på dagis. Ska softa i soffan och läsa inredningstidningar (om dom fortfarande går att läsa) och dricka te i mängder.
Sen ska Wilma hämtas och vi ska göra bort påskhandlingen. Måste köpa blommor, en påsk utan tulpaner går bara inte. Och blomjord. Börjar vara dags att sätta om blommorna, tänkte plantera lite (mycket) basilika på samma gång. Finns det nåt godare? Jag älskar basilika, det är gott i allt! Och dessutom fint att ha i köket.

Ikväll ska Wilma få påska för mormor och morfar, och farmor och farfar. Världens sötaste Wilma, hon kommer bli en alldeles bedårande påskgumma.
Måste leta fram en hilka och förkläde, kan ju inte påstå att det är nåt jag har gott om, men nåt ska vi nog hitta. Och en kaffepanna? Nej det får nog bli en korg.

Nu fick jag hipps vipps en mycket dataintresserad kille i knät så TREVLIG PÅSK allihopa!

Inga kommentarer: