måndag 10 mars 2008

Ny vecka

Måndag igen, en bra måndag känns det som. Emil och jag var ut och prommade innan vi skulle hämta Wilma på dagis. Wilmas fröken berättade en rolig grej Wilma hade sagt förra veckan.
Dom satt och degade och fröken gjorde rosa köttbullar. Wilma sa: "vi brukar äta köttbullar hemma" fröken sa: "jaha, vart köper ni dom då?" Wilma hade tittat på henne med en såndär min som säger "men det förstår du väl!?" och svarade sedan: "på internet såklart". Yes, vi köper våra köttbullar på internet, det gör väl alla ? :-D
Annars så har vi precis ätit mellis, jag är så sjukt nyttig nuförtiden så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Hör bara på den här: mörkt fullkornsbröd med keso, 1 morot och 1 glas färskpressad apelsinjuice. Det är ju så man kan svimma. Har verkligen gått in för den där nyttiga linjen nu och det känns toppen, är inte ett dugg sugen på sånt som jag ville ha för några månader sedan.
Och jag hoppas SÅ att jag inte blir det igen. Men vi får väl vara glada så länge detta varar iallafall.

Ikväll är det step up. Wilma och Emil ska med pappsen och gratta sin kusin Lukas som fyllt 3 år.
Och imorgon åker Johan på jobbgrejs till Finland och blir borta ett par dagar. Och här hemma ska det städas och så ska vi ta oss en sväng till församlingsgården och vuxen-barn så barnen får busa av sig lite.

1 kommentar:

Guldkorn i min vardag! sa...

Hon är cool lilla Wilma, vart får hon allt från.....köttbullar från internet ha ha ...
Kram Farmor