söndag 23 mars 2008

Då var det snart dags igen!

Då var det ju nästan som fixat då! Vi har bestämt oss för att fimpa kontoret i källaren till fördel för ett sov och lekrum till Wilma och Emil. Förstår inte hur vi tänkte när vi tapetserade där nere. Mörkt blå tapeter. Varför? Nu ska fönster, tak och lister vitmålas, det ska tapetseras vita väggar och en snygg fondvägg som ska passa både kille och tjej. Den lilla klädkammaren ska också vitmålas och det ska upp fler hyllplan för bättre förvaring. Tror det kommer att bli toppen!
Att sova 2 vuxna och 3 små barn i ett och samma rum känns nämligen inte alls som en bra lösning. Dessutom skulle vi få svårt att rymma en till säng i vårt sovrum.
Det är nu jag känner för att hyra in en målare och själv åka med hela familjen utomlands ett par veckor, så det bara är att möblera och fixa iordning när man kommer hem. Men så roligt ska vi inte ha det. Får väl se när vi sätter igång det här projektet.
Men först och främst så ska vi hitta den där supersnygga fondvägen. Kom gärna med förslag!
Själv tycker jag den här är himla fin och skulle passa både kille och tjej. Men det tål att funderas
på. Hittar den dessutom bara som tyg i just den här färgsättningen, men jag har för mig att det ska finnas likadan i tapet också.
Idag sitter jag inne med febrig Emil. Och dessutom har han blivit känslig mot mjölk verkar det som. Nu sista veckan har han varit risig i magen och speciellt efter vällingen så nu är han hårt hållen från mjölken så får vi se om han blir bättre. Lillvännen som visst aldrig får vara riktigt frisk. Hostar gör han också en massa, är nog jag som smittat ner honom med min förkylning.
Wilma och Johan for till viken och skulle grilla och busa med kusinerna. Skönt att hon är rätt frisk ändå. Nu ska det hackas lök och tomater till surströmmingen ikväll.
Ha det gott!

4 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

MMMMM, låter gott med surströmming!
Kram Ulla-Bella

Mitt i mitt liv sa...

Det var massor gott faktiskt! Man borde äta det oftare :-)

Allt å lite till sa...

Så kul att göra om! Sa just till Fredde att vi borde tapetesera någon rolig tapet i Melvins lekrum och han var med på det!! :-) Så nu gäller det att hitta en tapet snabbt som attan, medan han har ångan uppe. :-)

Kan ni komma på kalas på fredag, kring kl 14?

Mitt i mitt liv sa...

Jaa det är kul! Eller det är kul när det är klart iallafall :-) Blir ju sånt bök och stök och ska alltid ta sån tid känns det som. Skoj att du fått med dig Fredde på tapetplanerna. Fredag klockan 14 funkar nog jättebra, beror ju lite på ungarna för dom är inte alls nå krya, men det är ju ett tag kvar till fredag! :-)