tisdag 27 november 2007

Stök och städ

Lillkillen har precis somnat. Sover man middag den här tiden på dagen så förstår ni nog att han vaknade massor tidigt idag. Men med 2 små barn så räknar man såklart aldrig med att få sova en sekund efter halv 8. Klockan 5-6 är mer regel och rutin för våra bustroll. Men vi får iallafall sova nästan hela nätter och DET är mycket värt. Nåväl, har iallafall hunnit stöka en massa på morgon, och det ska jag strax fortsätta med. Tvätta, dammsuga, plocka, plocka, plocka, skura, dammtorka, vattna blomstackarna som jag inte minns sist jag vattnade. Tror dom blivit vattnade 2 gånger sen jag satte om dom i somras. Underligt nog verkar dom leva gott iallafall.
Nej nu är det bara sätta igång och göra bort eländet medans iallafall ett barn sover. Sen tror jag vi ska hälsa på mormorsmor. Ja barnens alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är inte kul stiga upp alltför tidigt, men ibland kan det vara skönt få komma igång (jag som är så seg..) Sitter och väntar på bussen och bävar för att gå ut i kylan! Hoppas vi ses snart!!:) /Idis

Mitt i mitt liv sa...

Ja det är ju båda delarna! Jobbigt att stiga upp men oftast skönt att komma igång tidigt också. Man hinner göra bort alla tråkiga måsten och sen har man hela dagen fri för annat :-) Ja vi måste ses snart..kanske imorrn?