torsdag 22 november 2007

Maskar, Lejon och TROLL



Nu ligger ungarna i sina sängar, Emil sover men Wilma ligger fortfarande vaken. Hon funderar nog på om det är ett lejon i sovrummet, eller kanske ett troll, eller en farlig mask. Halloweenmasken som hon gått omkring och skrämt oss alla med är hon nästan lite rädd för själv nämligen, och nu innan hon skulle sova så pratade hon om lejon, trollen, och masken. Inte lätt att vara liten!

Tyget jag skulle köpa för att sy en köksgardin blev det inget av. Var in på öbergs och måttbeställde en rullgardin med mönstret blomma från mairo (samma mönster som på bilden) istället. Enda nackdelen med stora fönster är väl att det är omöjligt att få tag på hissgardiner och rullgardiner i standardmått. Men jag tror det kommer att bli super och den där rullgardinen ska få hänga där tills jag dör. Så det är iofs ganska välinvesterade pengar kan man ju säga. Jag hatar gardiner. Och när jag nu ändå har beställt rullgardinen så hade det varit himla fint med den där löparen i samma mönster. Men det får bli en mycket senare fråga. Nu är det julklappar som gäller framöver. Funderar på att göra långa önskelistan och lägga ut här på bloggen, ja så alla har full koll på vad ni ska köpa åt mig ;-)

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Det kommer ju bli supersnajsigt hörrö du! :-)