tisdag 6 november 2007

Mr Strulpelle


Jag är såååå trött just nu. Emil har blivit Mr Strulpelle om nätterna och skriker som en tok om han inte får som han vill. Vilket i detta fallet är att äta (snutta) i princip hela natten. Måste verkligen vänja av honom med det här jobbiga beteendet så man får lite sammanhängande sömn nån gång. Och jag har bestämt mig för att börja ikväll. Känns bara så sjukt jobbigt så jag fattar inte hur man ska orka. Men nu eller aldrig och ju förr desto bättre. Men ändå. Suck!
Idag har Ida varit här och druckit en massa te med mig. Det var trevligt. Åt scones också och jag åt nog lite väl många så ikväll blire sallad för mig och Johan, och omelett till Wilma.
Nej om man skulle göra lite nytta och vika en massa tvätt innan maten ska lagas. Kanske kikar in inatt och skriver en lång ful ramsa. Vi får väl se hur han sköter sig.

5 kommentarer:

Syster söt sa...

Kan du sluta skriva om dina scones någon gång? Det gör mig galen, jag har velat ha scones i flera veckor nu! Du får lov att bjuda mig på det när jag kommer hem. :)

Anonym sa...

Åh han är så himmla SÖT lilla Emil! Wilma också, jag gömmer mig bakom dörren så letar du mig :-) Hihi! Det var mycket trevligt idag! Love/Ida

Allt å lite till sa...

Åh, hoppas han sköter sig nu i natt lille strulpellen så ni får en lång natts härlig sömn!

Mitt i mitt liv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mitt i mitt liv sa...

Lillasyster: Klart jag ska bjuda på scones, det är så sjuuuukt gott jö! :-D

Ida: Ja hon är inte värst hemlig av sig :-D Vi lekte kurragömma igårkväll också och då fick jag lov att följa med henne då vi skulle leta efter Johan, det var alldeles för spännande!

Allt å lite till: Han vaknade faktiskt bara EN ENDASTE gång! Det kan jag klart leva med. Men jag är redo för ny strid ikväll, det här var nog bara en engångsgrej skulle jag tro!