tisdag 20 november 2007

Flaskmästaren

Guess what! Emil har blivit en mästare på att ta flaskan, vi har helt slutat nattamma, och mjölken har nästan sinat! Känns MYCKET skönt. Inte för att jag tycker att det har varit hemskt att amma, eller jo, när han skulle snutta hela nätter så var det rätt jobbigt. Men annars har det ju funkat kanon och inte varit några större problem alls. Men det är ändå härligt att den där delen är över nu, och speciellt nätterna då han bara ville äta, äta, äta. Nu ligger han och vilar en stund och Wilma sitter mittemot mig och målar. På en stund ska vi åka till sågfors och äta lunch med Karro och Elin. Ska förbi tygaffärn och försöka hitta nåt fint tyg så jag kan sy en fin gardin till köksfönstret också.

Igår kom mina kläder från juicy, är så nöjd, och tack och lov så satt dom perfekt! Mindre kul var ju att tullen och momsen var hyffs dyr, 510 spänn närmare bestämt. Så det blev inte så billigt som jag hade räknat med, dock ändå betydligt billigare än att köpa i Sverige.

På lördag ska Johan sätta glasblocken vid trappen. Blev ju lite fördröjning pga den onda nacken, men nu ska det äntligen bli av. Om nu inte hela familjen drabbas av spysjuka eller nåt annat trist lägligt till helgen.
Nej nu ska tvättmaskinen laddas och jag ska stöka undan värsta kaoset innan vi ska åka. Ha en fin tisdag allihop!

4 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Härliga tider att flaskvägraren har blivit omvänd! :-)
Hur gick det på tygaffär'n då? Hittade du nåt snyggt tyg??
Vi ses hos Vickan imorgon kväll! Ha det gott!

en brunetts bravader sa...

Hittade du nåt tyg?

Guldkorn i min vardag! sa...

Ska bli kul att se på glasväggen, blir säkert snyggt.Lycka till med sömnaden, har själv suttit och svurit vid symaskinen.
Tjingeling!

Mitt i mitt liv sa...

alltålitetill: Ja det är ju helt jäkla underbart! :-) Det gick inge vidare på tygaffärn för dom stängde precis innan jag kom dit. Men jag beställde en rullgardin på öbergs från mairo. Dock beställningsvara så jag får den inte än på nån vecka.
enbrunettsbravader: läs ovan ;-)
guldkorn i min vardag: Jag slipper ju sömnaden nu när jag beställde en rullgardin *jiihaaa* :-D Ja det ska bli super me glasväggen, tror det kommer att bli kanon!