söndag 18 november 2007

Hemmafix och sånt


Efter många om och men så har vi flyttat upp en av malmbyråerna som vi haft i sovrummet till hallen istället. Jag har varit ute efter en byrå länge som skulle passa i hallen, men verkar aldrig hitta någon som jag verkligen gillar.
Så efter månader med kaos bland alla vantar och mössor så har nu denna fått komma upp. Den får stå tills jag hittar nåt bättre helt enkelt. Nu var det inte själva flyttandet av byrån som det var "många om och men" med, det var sladdhärvan som låg på golvet bredvid som sörjer för bredband, telefoner och annat grejs. Slutligen (ett tag efter att jag bröt ihop och ville kasta ner fanskapet i källarn igen) så lyckades vi dölja alla sladdar, och mojänger för internet, telefonladdare osv i nedersta lådan. Vi fick ta bort lådan, vicka på byrån och dra upp allt underifrån. Nu sitter jag iofs med låg signal på datorn eftersom själv "internetmojängen" som fixar det trådlösa förmodligen inte ska vara instängd i någon låda. Men jag slipper iallafall se sladdhögen från helvetet.

Annars så har det listats (nästan) klart i köket och vi har fått upp toadörren (saknade rätt gångjärn till wilmas dörr så det blir ett måndagsprojekt.).
Fick en jättesöt ljuslykta av svärmor igår som nu står i vårt köksfönster och brinner.

Och idag har jag hunnit "piffa " lite på byrån, ställde dit mitt stoooora fat från mateus som jag verkligen ÄLSKAR, men inser att det kanske börjar vara dags för nåt annat än grönt dekorationsgrus såhär i juletider.
Nu vilar barnen middag efter att Felicia och Max har varit här och busat, så nu ska jag snabba mig och fixa till mig för sen blir det middag på restaurang med främmande som åkte för en stund sedan. Sen vankas klädparty hos Karro, ska bli myyyyche kul att shoppa loss lite. Uppdaterar sen med vad det blev för snyggt!

4 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Hallåj ! Vad fint du gjort ! Var har du grävt fram det där superläckra STORA vita fatet från?
Mateus skrev du, hmmmm ...nu har jag nog missat nåt :-) Det är bara SÅÅÅÅÅ mycket i min smak helt enkelt !

Mitt i mitt liv sa...

Tack! Jaaaaa visst är det fint! Jag är helt kär i det alltså :-) Har köpt det i småstaden på den där butiken som ligger vid hemtex (minns inte vad den heter). Finns massor mer fina grejer i samma serie.

en brunetts bravader sa...

Besvärligt med alla sladdar! Hur gick det med glasblocken förresten? Är dom uppe än eller?

mittiminvillervalla sa...

Tack för info!
Alltså... :-) Småstan nästa!