onsdag 8 oktober 2008

Sentimental och i shoppartagen

Har precis rensat undan alla kläder i storlek 56. Julia drar storlek 62 sen ett par veckor tillbaka, vissa byxor i 56 funkar fortfarande medans en del kläder i 62 drunknar hon nästan i. Men till saken då, vad ska man göra med alla dessa kläder? Jag får ångest vid tanken på att lämna ifrån mig allt. Men spara? Lär ju inte bli några fler bebisar här på en massa år, och att spara allt "bara för att" känns så onödigt då vi redan har väldigt dåligt med förvaringsutrymmen. Nej usch vad jag blir sentimental, det är ju ändå bara kläder. Men ändå. Får ta och skärpa till mig, vi har ju trots allt 3 stycken nu som växer ur sina kläder titt som tätt.
Idag är barnen på dagis så jag har bara softat och tagit det lugnt, Julia ligger i våran säng och filosoferar. Ska strax äta lunch och sen ska vi dra till Karro och dricka te.
Skulle vilja ha lite nya kokböcker, behöver inspireras och motiveras så det blir lite roligare middagar tillagade här hemma. Tänkte mig i första hand "Jacobs hälsokök". Jacobs kök visar hur man snabbt och enkelt lagar mat som passar alla i familjen, men är dessutom den perfekta kokboken för alla som värnar om sin hälsa och älskar god mat.
Det låter väl bra? Jag tror den blir toppen. Ska kasta in en beställning och när jag ändå är i slösartagen så ska jag beställa lite roliga städprylar, bl a denna för rostfritt stål. Älskar flaskan och etiketten på maison belle´s produkter.

Inga kommentarer: