söndag 5 oktober 2008

inneväder

Det regnar och det blåser ute. Idag har vi haft främmande, ätit varma mackor framför tvn och spelat ballongspelet. Johan håller på och fixar inne på toan och Emil ligger och vilar.
Igår var vi på leos så barnen fick springa sig svettiga och ha roligt i några timmar, sen blev det inköp av ny toastol och nya stövlar till mig, och sen hem för middag och lördagsmys. Lillebror var förbi och hälsade på en stund också.
Nu blir det renbäddning av sängen, middagsfix och när kidsen har gått och lagt sig ska jag se SATC-filmen. En soft söndag med andra ord! :-)

3 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Hej! Ja, fy vilket trist väder det varit idag. Vi har också varit inne hela dagen lång.
Hur är det med Julia och hennes lilla mage då? Är det fortfarande jobbiga kvällar??

Mitt i mitt liv sa...

Halloj! Ja det är inge vidare med hennes mage alltså. Hon skriker som hela kvällarna, igårkväll slocknade hon vid 2-tiden när vi gick och bar henne i bilstolen. Åh vad jag hoppas att det blir bättre snart! Är allt bra med er ? Läste att ni fått vara och lyssna på lillhjärtat, så mysigt :-)

Allt å lite till sa...

Men oj så jobbigt! Mest för Julia förstås som är den som har ont i sin lilla mage, men det är ju en plåga för er också som ska bära på henne, inte få sova och dessutom orka med 2 andra små bustroll. Hoppas verkligen att det vänder snart.

Med oss är det bara bra. Njuter av att slippa må illa längre. Jo, det var mysigt när vi var och lyssnade på lillbebisens hjärtslag. Melvin tyckte verkligen att det var skoj.