tisdag 14 oktober 2008

Dessa bruna byxor

Wilma (med arga rösten): "Jag vill inte ha mina bruna byxor, jag vill ha klänning, jag tycker inte om mina bruna byxor."

Jag: "Du får ha dina bruna byxor idag, that´s it!"

Sen följer en halvtimmes gnällande om dessa bruna byxor och hur hon mycket hellre vill ha klänning och strumpbyxor.

När hon fått på sig ytterkläderna och gått ut med Johan till bilen så ser jag hur dom står och dividerar där ute, sen kommer hon in och säger med gråt i rösten: "mamma, får jag vara prinsessa när jag kommer hem då?"

Vilka sorger och besvär för ett par bruna byxor. Mammas lillsessa. Blir nog en riktig prinsessklänning när tomten kommer. Nu ska jag fixa lunch , läsa lite tidningar och ta det lugnt innan prinsen och prinsessan ska hämtas hem från förskolan.

Inga kommentarer: