söndag 1 juni 2008

Söta prickar


Underbar skulle man kunna sammanfatta helgen som varit. Vädret vände verkligen och fredag och lördag har vi mest bara varit ute. Vi har skrubbat spabadet och fyllt på med nytt vatten, varit på barnkalas, planterat mer blommor, lekt med barnen, ätit vattenmelon i gräset, grillat, solat och bara varit.
Upptäckte mitt i allt att Emil knappt har några sommarkläder. Stackaren hade bara ett par shorts och bara några få kortärmade. Blir rätt varmt dagar som dessa med långärmat och långbrallor så idag blev det en lulesväng och inhandling av lite nya sommarkläder. Upptäckte att jag, som vanligt, var ute i väldigt god tid. Eller så inte.
Jag skyller på att det är grymt dåligt utbud på shorts till småkillar i Emils ålder. Jag vill inte köpa hårda jeansshorts som skaver i midjan och mest bara måste vara fruktansvärt obehagliga, eller lustiga shorts i konstiga färger. Hittade ett par riktigt fina shorts på Lindex som jag köpte iallafall. Lättare är det med t-shirts så det blev några fler. Blev en fin sommarklänning och en prickig top från polarn till Wilma också. Jag har verkligen fallit för allt som är prickigt, allt från prickiga muggar till prickiga kläder, kökshanddukar osv.
Nåja, kläderna var egentligen inte huvudsaken till lulesvängen. Ett staket som ska sättas upp mot älven var egentligen det stora målet, så nu har Johan, återigen, en fulltecknad vecka med hemmafix framför sig.
Nu ska jag vika lite tvätt och sen blir det soffmys för hela slanten innan jag stupar i säng.

Inga kommentarer: