måndag 2 juni 2008

Kvällsbestyr och presentfix


Jag vill ha vatten. Jag vill ha mera vatten. Jag är pinödig. Mera vatten igen. Wilma drar allt hon bara kan komma på just nu för att få komma upp och slippa sova. För några kvällar sedan när hon började ha slut på ideer drog hon till med "Mamma jag vill kräääkas, jag har så ONT i min lilla mage". Ojdå sa jag, då är det bäst du går på toa och kräks då. Och hon gjorde sitt allra bästa och ställde sig framför toastolen och hostade ett par gånger. Hon har väldigt svårt för att komma till ro på kvällarna, förmodligen beror det mycket på bytet till eget sovrum. Men det ska väl ge sig snart.
Blev en pitesväng idag så nu har jag köpt presenter till både pappa och Johan. Pappa fyller på fredag och Johan på måndag så det känns rätt skönt att ha presenterna fixade redan nu. Hittade ett par shorts från kappahl till Emil också så nu har han iallafall några ombyten shorts. Perfekt.
Bebisen är en busig rackare, verkar ligga med huvudet upp och fötterna ner för det sparkar så det känns som att man ska pinka på sig ibland. Inte det minsta skönt!
Imorgon är Wilma hemma från dagis så då ska vi se till att hitta på nåt, vet inte vad bara men det blir nog en utedag om det bara är väder.

Inga kommentarer: