måndag 23 juni 2008

Midsommarhelgen


Midsommarafton firades med trerättersmiddag i gråmulet lappur. Lillvovven var söt precis som valpar brukar vara. Kan däremot inte påstå att jag blir sugen på en egen hund. Har verkligen inte en endaste tillstymmelse till djurintresse. Ser mest det jobbiga med dom där söta små liven. Sen skulle jag nog knappast fixa att ha nåt eget djur med min allergi heller.

Lördag checkade vi in på havsbadet, åt middagsbuffé och tittade på moraträsk. Wilma hade hur kul som helst men när det var dags för tobbe trollkarl så drog vi ut på tivolit istället. En 3 åring är aningen för liten för att tycka att en trollkarl är häftig att se på.
Många karuseller blev det och en bra stund i hopplandet hann vi också med.

Väl tillbaka på hotellet så upptäckte vi att det var barndisco så Wilma och Felicia stuffade järnet med alla andra barn på dansgolvet till blinkade lampor och hög musik. Wilma körde nån sorts pippi långstrumpsdans. Ganska gulligt kan jag lova er!
Efter frullen dagen efter så blev det äventyrsbad för tjejerna medans en annan låg förkyld och flåsade i en solstol och tittade på. Är äckligt jobbig luft där inne när man är förkyld upptäckte jag.
Det var den midsommarhelgen. Nästa midsommar är vi en till i familjen, bara 70 dagar kvar nu. Jag börjar känna mig riktigt åkrädd. Tiden springer iväg.

3 kommentarer:

MammasBönor sa...

Hej!
VAd skoj ni har haft!!!
Skall vi ses i veckan??Nu är det läääänge sen!
Sköt om er!

Syster söt sa...

Hej snygging! Jag var bara tvungen att påpeka hur söta ni var i rödvitrandiga tröjor! :) Snart kommer jag hem och ställer till det för er en sväng. Kuuuuuuuuuuul.

Mitt i mitt liv sa...

mammasbönor: Ja vi kan gärna ses i veckan. När kan du?
syster söt: Ja visst var vi söta som små polkagrisar :-D Vilket datum var det du kommer ?