fredag 27 juni 2008

Shopping och sovrumsfix

Har precis fått barnen i säng för kvällen. Trötta barn med snoriga näsor och glansiga ögon. Febern är borta så nu är det förkylt värre istället. Johan tog halvdag från jobbet idag så jag och mamma har varit en sväng till pite och shoppat. Jag är HELT knäckt. Min rygg håller verkligen på att gå av. På riktigt alltså.
Men jag klagar inte, det var otroligt skönt att shoppa utan barnvagn och uttråkade barn i släptåg. Hittade några tunikor och linnen på gina och hm. Är verkligen helt hopplöst att shoppa mammakläder, utbudet är minimalt och av det lilla som finns så är det inte mycket man vill sätta på sig. Är betydligt smidigare att bara gå upp några storlekar och köpa vanliga kläder istället.
Köpte en pilasterhylla på EM också som Johan precis har skruvat upp som sängbord på min sida av sängen. Blev super! Var egentligen ute efter en vit men det fanns inte så det blev oljad ek istället. Men det blev som sagt bra det med. Nu när tak och allt är vitt här nere så funkar det ju faktiskt att ta in nåt träslag. När furufrossan rådde så ville man inte riktigt blanda in några andra träslag, och köpa furumöbler för att matcha övriga furun var väl inget man direkt var så sugen på. Nu ska jag göra ett sista ryck och stryka gardiner till sovrumsfönstret. Sen sängen!

Inga kommentarer: