måndag 16 juni 2008

Drömmar

Usch vilka drömmar jag haft sista veckorna. Har väckt Johan var och varannan natt i panik för att jag har sett spindlar och kryp i sängen. Senast inatt tydligen men det har jag inget minne av, annars brukar jag komma ihåg att jag har vaknat och sett nåt äckligt, helt övertygad om att det kommer spindlar och äckliga djur på mig. Inatt drömde jag dessutom att jag hade fått löss. På slutet så hade jag dock fått tag i nåt shampoo som hade ihjäl allihopa så drömmen slutade ju lyckligt iallafall. Men fy säger jag bara. Det är ju så verkligt så man tror nästan det är sant när man vaknar!
Annars så har det varit en regnig dag och jag har inte fått mycket gjort alls, tvättat lite är väl det enda vettiga jag hunnit med. Wilma sitter och tittar på pippi nu och Emil knogar på och är dit och slår av tvn för henne. Imorgon ska Wilma iväg med dagis och åka tåg, det blir nog riktigt spännande för henne.
Målningen går åt rätt håll, 1 varv till på taket bara, men sen är det mycket annat kvar som ska målas. Lister, dörrfoder, fönstret osv. Det tar sin tid men jag tycker ändå vi hunnit bra med tanke på hur lite tid vi ägnat åt det. Ett par timmar om kvällarna då barnen har somnat. På dagarna då solen varit framme vill man ju inte vara inne och måla direkt.
Nu ska jag inspektera frysen och se om vi har nåt ätbart som man kan laga till middag ikväll.

Inga kommentarer: