torsdag 19 juni 2008

Clean



Har någon missat parfymerna i clean-serien? Jag har bara hört talas om hur gott dom ska lukta men har faktiskt inte själv doftat på dom förrän idag. Och jag är helt kär.
Clean Warm Cotton luktade helt ljuvligt och precis sådär som jag vill att en parfym ska dofta. Fräscht och nyduschat, inte för "parfymigt" och tungt som så många andra parfymer.
Iallafall så blev det inget köp. 800 spänn för en parfym blev jag alldeles för snål för. Hade den funnits i den mindre (och billigare) storleken på flaskan så hade jag nog slagit till.
Blir nog att tradera hem en istället. Betydligt billigare, då är det bara hoppas på att det är äkta vara och ingen fejk.
Annars så har jag varit hos barnmorskan idag. Allt var toppen. Sf-måttet låg på 29 och jag hade ökat 2 kg till ungefär så nu ligger jag på +9kg. Järnvärdet var väl inte lika bra, men det hade iallafall inte gått ner nåt mer. Låg på 116 som sist så nu ska jag börja om med 2 tabletter igen.
Wilma var hos mormor några timmar idag och när hon kom hem så hade hon plockat så fina blommor till mig. Sötistjejen min. :-)
Midsommarafton imorgon, vi ska hälsa på och äta middag i lappur och kolla in deras nya familjemedlem. En liten beaglevalp som heter Raffe. Annars har vi inga stora planer för morgondagen, kanske försöker oss på en midsommarstång om det inte är allt för trist väder. Lördag ska vi iallafall åka till havsbadet och bo på hotell och kolla in moraträsk och tobbe trollkarl. Alla utom Emil då, han ska få vara hemma och mysa med farmor och farfar istället.
Ska blir riktigt härligt med en hotellnatt och framdukad hotellfrulle dagen därpå. Jag längtar.

Inga kommentarer: