torsdag 21 februari 2008

Krasslig, vårlängtan och trotsigt barn

Är inte ett dugg pigg idag. Sitter under en filt och huttrar och har huvudvärk. Huvudvärken blev värre efter cirkelträningen igår så troligen har jag rätt i att det kommer från nacken och axlarna.
Johan ska simma ikväll så det blir jag och ungarna som däckar i soffan, Wilma ska få se hur mycket pipppi, dora och bullerbyn hon bara vill för nu orkar jag inte aktivera och underhålla.
Längtar efter våren gör jag också, en hel massa, vill ha soliga varma dagar med tinade vägar och små tussilagos i dikena. Men tiden går fort så snart är vi där också. Tack och lov.
Hämtningen på dagis idag var rena mardrömmen, Wilma skrek och grät och var helt oresonlig när jag tvingade på henne täckisarna. "Jag vill inte haaaaa tättbyssorna" skrek hon samtidigt som hon låg på golvet och sparkade hejvilt omkring sig. Hon väckte förmodligen alla dom stackars små barnen som låg och sov i rummet intill också. Hon protesterar ALLTID när vi ska hem, mest bara för sakens skull tror jag, men ALDRIG då Johan hämtar utan BARA då det är jag (som det är 99 gånger av 100). Idag var dock protesterna av något högre rang än alla andra gånger. Det är som trist. Slutade iallafall med att jag fick ta henne under ena armen och bära ut henne till bilen. När vi väl sitter i bilen lugnar hon nästan alltid ner sig och verkar ångra hur hon gjort. Det är inte lätt alltid. Inte lätt att vara mamma, och säkert inte lätt att vara snart 3 år och i värsta trotsåldern heller.
Nu ska jag lägga igen datorn och gå och pussa på min söta lilla argbigga, sen är det dags att fixa middag.
Lev och må!

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Synd att ni inte kunde komma till Vickan ikväll. Ni missade världens godaste kycklingsallad!
Men ta och krya på dig och så får vi ta och ses till veckan istället.