tisdag 19 februari 2008

Huvudvärk och städångest

God Morgon! Vaknade tung i huvudet den här morgonen också. Usch, har haft huvudvärk sen torsdag eller fredag förra veckan. Jag som nästan aldrig dras med sånt elände. Undrar om det kan vara från cirkelträningen i torsdags, kanske tog för mycket på mina klena axlar och min nacke? Men isåfall borde det ju ändå börja släppa nu tycker jag.
Har precis smällt i mig frullen här framför datorn. Blodapelsinjuice och två rågkakor. GOTT! Wilma sitter i soffan och kollar på "Dora" och hon har just ätit TRE mackor och säger nu att hon är hungrig och vill ha en till. Det är inte likt henne. Men självklart så ska hon få en till macka om det är det hon vill. :-)
Idag ska vi eventuellt på vuxen-barn, bara Emil är kry, han fick feber igårkväll men jag hoppas att det bara var nåt tillfälligt, han verkar rätt pigg och kry nu på morgon iallafall.
Känns som det är så otroligt mycket som jag skulle behöva göra här hemma. Rensa och städa i alla garderober, storstäda hela nedervåningen, rensa i Wilmas rum, städa uppe. Fattar inte hur det är möjligt att en snart treåring kan ha så mycket leksaker. Och mjukisdjur till förbannelse. Hoppas att hon aldrig mer får ett mjukisdjur i hela sitt liv. Vad är poängen med alla dessa nallar och mjuka djur av alla de sorter? Nej snart åker dom i en stor soppåse och får flytta ut i vårt garage. Och samma med alla de möjliga småprylar. Som pyttesmå väskor, borstar, bestick, dockkläder, leksaksschampoflaskor osv osv. Dom bara ligger och skräpar överallt och används aldrig.
Hon som hade så fint och välstädat i sitt rum innan alla leksaker tog över! Och samtidigt känns det hemskt att rensa undan, det är ju ändå hennes saker.
Nu ska jag plocka undan lite och se till att Wilma kommer ur pyjamasen. Jo just det, jag ska lägga ut veckans lägesrapport också ;-)
Ha en underbar dag allihopa!

Inga kommentarer: