onsdag 27 maj 2009

Regn

Idag tror jag minsann att det har regnat precis hela dagen. Började dagen med en riktig sovmorgon, tror Wilma var först vaken av barnen och då var klockan 07.15 och så länge är vi inte vana att dom sover. När barnen åkt iväg till dagis så fick jag frukostsällskap för andra dagen i rad. Riktigt härligt att slippa äta frulle för sig själv, även om nu Julia är bra sällskap så kan det ju vara trevligt med någon som faktiskt kan prata tillbaka ;-)
Sen har dagen rullat på, jag hämtade Emil och vi åkte hem och åt lunch och sen tillbaka för att hämta Wilma och hem igen och passade på att städa lite när det ändå var så trist väder, så nu har vi iallafall ett rent och fräscht hus. Plöjde igenom ett par lådor i köket också, barnens garderober och en hallåda där barnen har alla mössor och handskar och sådant. Sånt man gått och tänkt på ett tag att man borde göra, men som aldrig blir gjort.
Var ju förresten med Emil till ögonläkaren igen i måndags och hon tyckte att vi skulle avvakta lite och inte börja med lappträning än, vi ska tillbaka igen i augusti så då får vi väl se om han fortfarande skelar eller om det helt mystiskt har försvunnit än en gång. Så det är bara att vänta och se.
Nu ska jag lägga mig under täcket så jag får mina timmar. Skulle visst bli strålande sol och sommarvärme resten av veckan så det ser vi fram emot.

Inga kommentarer: