onsdag 6 maj 2009

Premiär för utomhuslöpningen

Igår var en lite halvseg dag, det blev ju då pizza till middag, en smaklös pizza som hunnit bli kall när jag väl skulle börja äta. Usch. Bestämde mig iallafall för att sura ihop och åka och köpa godis senare när vi hälsat på svärföräldrarna, det har helt enkelt varit skittråkigt och jäkligt motigt med träning och nyttig mat sista tiden så jag tänkte att nu får det fan vara bra! Jag skiter i det här! Men....så när vi gick ut från farmor och farfar så var det som så härligt ute, sådär lagom ljummet och helt perfekt för att fara ut och springa. Nu eller aldrig mer tänkte jag så jag skippade godiset och åkte hem och snörade på mig gympaskorna istället. Och det var inte tråkigt alls, det var jobbigt, men inte i närheten av hur jobbigt det är att stå och nöta på löpbandet på gymmet. Helt plötsligt så känns träningen rätt kul igen! :-)
Och förresten, 4e juni är det som gäller, det är då jag kniper förstaplatsen på vårruset. ;-)

Inga kommentarer: