tisdag 5 maj 2009

Sunkig


Tisdag och gråtråkigt väder är det idag. Lallar runt i pyjamasbyxorna som jag förövrigt nästan bor i när jag är hemma, varvar mellan dom och de bruna juicybrallorna. Sunkigt? Oh yes, men ack så jäkla skönt!
Ikväll blir det pizzamiddag för familjen Karlsson/Lindbäck, jag känner mig helt ofantligt slö så Johan skulle ta med sig lite mat påväg hem från jobbet.
Var iväg med Julia för 8-månaderskollen igår och nu är hon en stadig brutta på 8510 gram och 73 cm lång.Vad finns mer att säga? Att hon har ammats färdigt kanske, sist var igår på morgonen så det känns som att den här amingen är ett avslutat kapitel nu. Det var bra så länge det varade men nog känns det hemskt skönt att det är över. 8 månader räcker gott nog för mig.
Med Wilma och lappen går det förresten över förväntan, hon är jätteduktig och har lappen på sig hela dagar utan att klaga. Kan tänka mig att det inte är alldeles lätt eller kul, men hon klarar det iallafall galant så det är bara hoppas att lappen gör underverk för hennes öga nu!

Inga kommentarer: