måndag 23 mars 2009

Måndag

Har precis lagt tre trötta barn i sina sängar och dom har redan hunnit somna. Sitter och väntar på att klockan ska bli åtta och "familjen annorlunda" börjar, då blir det äggmackor och te framför tvn. Skönt med en lugn stund känns det som.
Mamma kom hit efter jobbet idag och passade barnen så jag kunde åka iväg och träna, kan ju inte börja hoppa över mina träningsdagar hur som helst för då kommer det bara bli pannkaka av alltihop, det vet jag. Var iallafall ruskigt skönt omän väldigt jobbigt, men det ska det väl vara också. Johan är på hemväg från göteborg nu med en ny bil, eller iallafall en beggad minibuss, blir super, då behöver vi inte sitta i knäna på varann. Nej så farligt är det väl inte, men det blir rätt trångt med tre bilbarnstolar i en vanlig bil.
Nu ska jag koka te, koka ägg och sätta mig i soffan och se slutet på "halv åtta hos mig".

Inga kommentarer: