måndag 2 mars 2009

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter en helt underbar weekend i Barcelona. Vi bodde på ett jättefint hotell som låg på en tvärgata till Ramblas, verkligen toppenläge med superbra shopping och fina restauranger alldeles runt knuten bara. Som jag skrev tidigare så gick det kanonfint med Julia, hon trodde sig så bra och verkade tycka att livet som ensambarn i några dagar var ganska härligt :-) En av dagarna åkte vi turistbuss runt stan och tittade på sevärdheterna, finns ju hur mycket som helst att se där borta. Annars var det mycket strosande på stan, många cafébesök och god mat i mängder. Jag som gillar kött tyckte att måltidernas höjdpunkt var middagen vi åt på "Hard Rock Café", en stoooor tallrik med ribs, kycklinglår, pommes och coleslaw. Sååå jäkla gott alltså! Nu längtar jag bara efter en ny resa att se fram emot. Men nästa gång blir det nog en charter med hela familjen. Nu ska jag inspektera min nyfyllda kyl, fixa iordning nåt smarrigt och lägga mig i soffan en stund.

Hotellrummet

La Sagrada Fanilia

Jag och Julia i parken vid La Sagrada Familia

Frulle ute i vårsolen

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Åh, så härligt ni verkar haft det! Kanonfint hotell! Och så skönt att det gick så bra med lilla Julia också.

Här hos oss är det sjukstuga nu. Melvin har feber och jag börjar också känna mig krasslig. Men det var ju ett år sen han hade feber sist, så det är väl våran tur nu. :-)

Ha det så bra och så får vi ta och ses någon dag framöver igen!

Alicias mamma sa...

Visst var Hard rock café ett toppen ställe??? Och vilka portioner alltså!! Man behövde minsann inte gå hungrig därifrån!:-)
Skönt att allt gick bra med Julia. Guuuud vad jag vill åka dit igen!