fredag 13 mars 2009

Ljuvliga helg

Började dagen 06.00 med 5 km på löpbandet. Var otroligt skönt att vara tillbaka hemma halv åtta och ha gjort bort träningen, gick dessutom riktigt bra och slog personligt rekord tidsmässigt och sånt är väl aldrig tråkigt, speciellt inte med tanke på senaste tidens motivationssvacka. Nu sitter vi proppmätta efter veckans garanterat godaste middag, aalto-vasen är återigen fylld med finaste tulpanerna och barnen har precis somnat. Äntligen helg! Beställde för ett par dagar sedan två stycken nya lexingtonkuddar till soffan, idag kom dom med posten och dom är såå snygga tycker jag. Kul med lite nytt i soffan!

Var ut en sväng på byn idag innan middagen och skulle köpa en ny mössa till lilleman. Jag säger bara HERREGUUUUD vilket raseriutbrott han fick inne på sportaffären! Helt sjukt så arg man kan bli, jag fick bära ut honom därifrån efter att jag vägrat honom en hockeyhjälm som var 18 storlekar för stor och när jag ställde ner honom på marken bara kastar han sig på asfalten sparkar av sig skorna och ska kasta ut dom på vägen samtidigt som han vrålar som en galning och viftar och sparkar hejvilt. Återigen detta humör! Till saken hör väl att han inte vilat någon middag idag så han var ruskigt trött, men ändå!

1 kommentar:

MammasBönor sa...

STORT G R A T T I S EMIL på din födelsedag (imorgon)
Kranar från oss