tisdag 10 mars 2009

Humör

Vilken dag! Började dagen med en liten Wilma som gick upp i atomer för att hon inte fick ha på sig sina skitiga strumpbyxor när hon skulle på dagis, sen var hon arg som ett bi när jag kom och hämtade henne också för att vi inte skulle åka och hälsa på henne kompis Felicia ikväll.
Sen har Julia grinat i princip hela dagen känns det som. Hon är nöjd när jag bär henne och sitter med henne i famnen, men orken att släpa runt på dryga 8,2 kg (vägde henne idag) en hel dag finns liksom inte. Förstår inte vart våra barn fått allt humör ifrån? Kan inte vara jag. Nej absolut inte, det måste vara Johan. Men iallafall så suger det musten ur en, milt sagt.
Hur gör alla ni som har så otroligt ordentliga ungar som bara är glada och nickar och gör som mamma och pappa säger? :-)
Nu ska iallafall jag och den arga lillan flickan (Wilma) hitta på nåt tillsammans, vi tänkte börja med en repa på byn och inhandla lite nya byxor, sen en middag på café storgatan. Sen får vi se..kanske bibblan eller nåt annat häftigt som en snart fyraåring kan tänkas vilja göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej, kikade in hos er, läste att lillan vart grinig.. Ammar du henne??
Ja gjorde faan de misstaget att käka jordgubbar då ja ammat, o som barnen grinat.. o innan man kom på att de va just jordgubbarnas fel! *suck*
jaja bara ett tips! =) /Malin

Mitt i mitt liv sa...

Tack för tipset! Jag knogar förvisso och äter jordgubbar men jag inbillar mig mer att hon börjat bli lite väl mammig än att hon har ont i magen, helst vill hon ju att man ska bära på henne hela tiden, det är ju det bästa såklart :-) Så fort man är utom synhåll så börjar lilleskutt-tårarna att rinna. Inte lätt alltid!