lördag 10 maj 2008

Vårstök och barnfri surströmmingskväll

Städ och stök i helgen igen. Igår krattade jag en av slänterna från huset, det blev riktigt fint, vilken skillnad när man får bort alla bruna fula löv! Klädkammaren är färdigmålad, så bara golv och listning kvar nu innan vi kan skruva upp hyllorna. Kontoret har rensats och vi har fyllt ännu en släpvagn med gammalt skrot som ska till tippen. Så snart, snart kanske vi kan börja måla och tapetsera där inne. Har nästan bestämt mig för den vit-svarta dinotapeten som fondvägg.
Idag har vi lunchat på centrum och gått en sväng på älvsbymässan. För er som inte varit dit men funderar på att fara så säger jag bara SKIPPA. Totalt värdelöst enligt mig.
Ikväll kommer Olle och Karro hit, vi ska ha bf, äta surströmming och se nån film. Wilma ska sova hos mormor och Emil ska sova hos farmor. Imorgon tror jag minsann att jag ska börja riva tapeter, skulle vara så skönt att få allt klart innan sommaren!
Nu ska det duschas. Trevlig helg!

Inga kommentarer: